Monday 21 October 2013

BEBELAN METAL versi DUNGUN DECIMATOR BERAT 666



Yahh . . . lama rasanya tak menulis. Agak sibuk dengan hal duniawi semenjak duamenjak ini. Okeh, complain aside, kali ini Bandar Dungun akan bergegar lagi dengan kehadiran gig metal kental yang bertajuk Dungun Decimator Berat 666 yang bakal berlangsung pada 28/12/2013. haha. What an awesome tag line. Berat 666.

Untuk pengetahuan semua, berat 666 tu diambil dari dialek terengganu yang asalnya berbunyi berat nang nang (66) yang bererti berat sangat-sangat. Cuma disini ianya diolah dengan memasukkan satu lagi digit nombor 6 agar kelihatan dan berketerampilan lebih metal dan evilll .

Dikhabarkan equipment backline untuk gig ini akan dinaik taraf agar lebih hebat berbanding gig- gig metal yang telah lepas yang diadakan di venue yang sama.  Itu satu khabar berita yang baik bagi aku . Dengan backline yang lebih powerfull (Amp Randall dan cabs 4x12 khabarnya) dapat lah aku menyemburkan bunyian gitar brutal death metal bertoksik kearah muka pengunjung gig itu nanti. hahaha. Baru le semangat ! Gig-gig yang terdahulu menggunakan amp yang agak kecik dan kurang sengat nya. Kalo pasang kuat sangat takut blow.

Jadi pada anda yang tinggal di di sekitar Kuantan, Kuala Terennganu dan Kelantan silalah turun ke Bandar Dungun untuk head banging bersama. Band-band yang bakal beraksi semuanya hebat dan tarikan utama sudah tentulah INFECTIOUS MAGGOTS (aku sempat menyaksikan aksi mereka di gig DISGORGE di Blackbox Dutamas dan mereka masih berbisa !). MODAR pula adalah bertaraf lagenda di negeri terengganu yang terkenal dengan irama doom metal yang berhantu. Kebetulan pula kali ini adalah persembahan mereka dengan line-up yang ' hampir ' asal. Haha. Memang bermakna.

Band lain yang terlibat antaranya Sauts Alastor, Imperial ( antara band yang aku tunggu ), Viniir, Dysgusted(brutal death metal brother), Sapprah, Sahaya(Terengganu Black Metal ), Drohong(terengganu grindcore unit) dan last but not least, SUFFER REMAIN. heh.

MUSECCA STUDIO HALL
28/12/2013 SUNDAY
4PM until Climax
Ticket: RM 15


Be there .
Keep it brutal ! ! !

10 comments:

  1. Wow...paduhal tek kitak dari band Suffer Remain...nice bro...anyway, Modar tetap legend...doom kalo layan memang vibe dia lain mcm bro

    ReplyDelete
  2. menar bro. doom metal mun dilayan memang barantu.heheh

    ReplyDelete
  3. Trganu pun ada jugak band yg ganas2 rupanya..

    ReplyDelete
  4. kalau dah guna cab 4x12 (atau cikai2 4x10) mmg puas hati la





    lagi2 kalau guna KH2 kan?

    ReplyDelete