Sunday 27 October 2013

BEBELAN METAL versi Lou Reed ( 1942-2013 )


A little shocking news. Well, what to say. The man who invented LULU passed away. Perginya salah seorang song writer kegemaran Cliff Burton. Yes you heard it right. Atuk ni dari Velvet Underground which happen to be one of Cliff Burton favourite band at the time.

LULU is i think 100% Lous's idea. Berdasarkan interview dari metallica sendiri mereka menyatakan yang Lou orang yang bertanggungjawab menjual idea untuk menghasilkan album LULU ni pada mereka dan kerana Lou dari band berstatus lagenda jadi mereka bersetuju.  Pada aku kalo metallica menghadkan penglibatan Lou Reed hanya untuk menulis lirik, album ni mungkin akan lebih diterima ramai.

Over time, aku tengok Robert adalah ahli yang selalu mengatakan yang album LULU ni adalah album yang agak teruk. haha and i agree with him... dan dengan filem " through the never " yang lambat untung atau tidak langsung, metallica better be ready to make a killer album or else. hahaha.

So, berbalik pada Lou Reed beliau meninggal semalam kot 27/10/2013. Komplikasi Hati.



Goodbye, Lou Lou .

8 comments:

  1. Replies
    1. Masih mood Metallica?? Apakah perbezaan konsert Kpop dengan Metallica?? lihat disini (klik)

      Delete
    2. metallica is not a mood, its a band i listen to. haha

      Delete
  2. Belum tengok lagi "through the never", nanti check it out...Lou Reed, gone but not forgotten....

    ReplyDelete
  3. Dia memang legend..tapi gabungan beliau dengan metallica memang tak menjadi..kalau lulu tu dia buat untuk projek dia sendiri aku rasa ramai peminat velvet revolver beli album tu..
    RIP Lou Reed

    ReplyDelete
  4. ijau: dead horsemen

    adi: budget: $18 million Kutipan: $ 6million worldwide. yup.

    Rafi: kalo dia gabung dengn Slayer baru lah berjaya. hehehe \m/

    ReplyDelete
  5. secara jujurnya..aku belum dengar lagi album Lulu ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. pada aku dengar versi sedut ok, tapi kalo beli memang tak berbaloi, unless kalo betul-betul into abstract-psychedelic-weird-shit music..hahaha

      Delete