Thursday 28 August 2014

BEBELAN METAL versi KORG lagi ?

Pembelian Impulsif: KORG NanoKey



Arghhh... pembelian impulsif lagi.hahaha. KORG kali ini ialah edisi Nano Key. Yang terdahulu ialah Nano Pad seperti gambar dibawah.

KORG NanoPad



Secara umumnya perbezaan kedua dua bendalah ni ialah yang di atas menggunakan Key atau kekunci dan yang di bawah menggunakan Pad. Sebab musabab aku membeli Nano Key ni ialah kerana ianya lebih kepada sebuah keyboard kecil dan penggunaan nya pada jari agak lembut berbanding NanoPad dimana aku terpaksa tekan dengan kuat baru keluar note note muzik. Aku hanya gunakan device ini untuk trigger MIDI untuk keluarkan sound EZDrummer aku saja. Aku tak pernah lagi guna untuk trigger sound Piano ataupon electronic keyboard. Sebabnya simple,aku tak reti main piano atau keyboard.hahaha.

Aku baru saja selesai test NanoKey ni malam tadi dan verdictnya...NanoKey lebih selesa sedikit berbanding NanoPad. So memang pembelian yang win lah.  Jenuh juga nak kasi benda ni berbunyi sebab aku agak lemah kalo subjek berkaitan MIDI nih. Mungkin sebab aku gitaris tegar kot.heh heh heh. Aku masih lagi gagal untuk assign setiap key untuk trigger bunyi apa...contohnya bunyi snare, cymbal,kick,hi-hat etc. Pening pening pening.

Korg NanoPad tu mungkin aku nak jual. Any taker?

4 comments:

  1. tu hari aku pergi cek out Camourflage main live cammana kat youtube..
    Camourflage ni band eletronic la..
    dahsyat pelik2 gadget dorang pakai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah. kalao elektronik mesti ada pakai MIDI base punya instrument lebih kurang mcm ni.

      Delete
  2. Replies
    1. tak pasang lagi bang...dana dah channel ke perkara lain.. huhuhuh T_T

      Delete