Wednesday 11 March 2015

BEBELAN METAL versi RAKAMAN KOMPILASI

Hurmmm... lama rasanya tak menulis. Kebelakangan ni aku rasa macam letih sedikit dengan kesibukan dan hiruk pikuk dunia kota kuala Lumpur nih. Dulu ke KL hanya Isnin hingga Jumaat tapi sekarang hampir setiap hari sebab Sabtu dan Ahad kene menghadiri kelas. Yahhh... aku menjadi pelajar semula. hehe.

Anyway, komitmen pada band tak dilupakan. Baru baru ini pada 6/3/2015 aku telah memecut ke Dungun untuk merakamkan satu lagu untuk Kompilasi Terengganu Metal Hordes (working title only...). Dirakamkan di Musecca Studio, Dungun dengan seliaan dari saudara Syukri berjalan lancar. Kami berkurung dalam studio dari pukul 9 pagi hingga 8 malam dan hanya dapat menyiapkan Drum dan Guitar sahaja. Belanja sikit gambar.

KH-2 diguna untuk guide track

View from the control room

Ruang yang besar memberi sound drum yang padu

View outside the control room

Guitar tracking. Im using Edwards Explorer because of the wood(heavy tone), pickup output(higher than KH2) and neck joint(setneck thus more sustain).

Baru habis azab 11 jam rekoding non stop.


Disamping rekoding, aku ada turut membawa rilisan terbaru Suffer Remain yang telah keluar baru baru ini. Masih panas lagi. hahaha.






8 comments:

  1. Luas betul tempat drum eh.tgk suasana studio pun ok.

    ReplyDelete
  2. bill lawrance masih berperap kan?

    ReplyDelete
  3. fuhh.. 11 nonstop tu.
    ohya suffer remain tu band kamu ke.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.11 hours of stress bro. yup, Suffer Remain band saya dan 3 orang lagi sahabat.hehe

      Delete