Sunday 3 August 2014

BEBELAN METAL versi Something From The Green Side

Sebelum hari raya menjelma, aku telah menerima bungkusan dari tempat yang jauh iaitu Bintulu. Dalamnya berisi satu unit pickup Bill Lawrence L500XL. Ianya dibeli dari saudara hijau setelah beberapa kali pembelian terbatal dan tertangguh disebabkan dana kena rampas dengan rakusnya.



Aku mula tahu pasal kewujudan pickup semasa pertama kali mendengar band bernama Pantera pada tahun 2000 (tingkatan 4 di SMT Matang, Kuching, Sarawak) dengan album terakhir mereka Reinventing The Steel. Pada aku pertama kali mendengar Pantera aku rasa sound gitarnye agak berbeza dari band band yang aku biasa dengar, soundnya agak extra bingit tapi sedap . Bila aku beli majalah Guitar World, kadang kadang ada interview bersama Dimebag dan Bill Lawrence dan SD Dimebucker adalah pikap utama beliau.




Pada 2004, sadly Dimebag ditembak mati diatas pentas dan sekaligus mengangkat tahap beliau kepada guitar legend yang diingati selama lamanya. Setelah membeli Washburn Dimebag, aku rasakan tak lengkap gitar ini kalau tak disumbat dengan SD Dimebucker atau pon Bill Lawrence L500XL. Jadi dengan pembelian pikap ini hopefully it will get to a dimebag magnitude.haha.



Tapi as of today, aku belum lagi berkesempatan menghantar raksaksa ini ke kedai gitar  untuk ditukar pikapnya. First day at work after holiday for a week , poket yang sedikit rabak tambah pulak hari ini boss besar yang baru menggantikan boss besar lama baru saja melaporkan diri so hari ini kene behave sikit lah. heh heh heh.


5 comments:

  1. ko gi la interview boss besar baru ko tu...
    Sir/Mamm, you like Pantera??

    ReplyDelete
  2. jelas dan besar terpampang address dan no phone aku utk satu dunia tgk...



    censored le sikit bro~

    ReplyDelete
  3. abg deaf: muka ketat la bro deaf. nanti nanti le interview.hehehe

    Ijau: oke takut paparazzi cari nanti ye. dah delete truss dont worry

    ReplyDelete
  4. Washburn "tajam tajam" bak kata kombat the pilgrims

    ReplyDelete